Irsk Ulvehundklubb Norge

SøkeområdeVis/Skjul meny

Irsk Ulvehundklubb Norge

Irsk Ulvehundklubb Norge er raseklubben for irsk ulvehund i Norge. Vi er anerkjent av Norsk Kennel Klub og har forvaltningsansvaret for rasen i vårt land. Klubben ble startet i 1977. Klubbens formål er å fremme utviklingen av irsk ulvehund. Den skal arbeide for å bevare rasen i henhold til rasestandard og bruksegenskaper. Bidra til å fremme utviklingen av fysisk og psykisk sunne og sosialt veltilpassede individer. Arbeide for riktig behandling av hunder og for at aktiviteter med hund drives i verdige former. Klubben skal legge muligheter og forhold til rette for medlemmers aktivitet med hund, og ivareta medlemmenes kynolgiske interesser.

Irsk Ulvehundklubb Norge er medlem av Federation of the European Irish Wolfhound Clubs (FIWC) og engasjerer oss aktivt i rasens beste.

Irsk Ulvehundklubb Norge har aktiviteter over hele landet gjennom klubbens forskjellige regioner.

Klubben har i underkant av 200 medlemmer, og det er mellom 200 og 250 irske ulvehunder i Norge.

Regioner

Klubben har regioner som dekker hele landet. Det er varierende aktivitet i regionene. Ta kontakt med regionskontakten i din region for å få nærmere informasjon om hva som skjer.

Region Nord-vestlandet og Trøndelag

Regionen dekker Møre og Romsdal samt Trøndelag. Regionens medlemmer møtes oftest i forbindelse med utstillinger i regionen. Vi ser for tiden etter kontaktperson i regionen.

Region Vestland

Regionen dekker storparten av Vestlandet med tyngdepunkt for aktivitet i Bergens-området.

Regionen har fellesturer, kurs og sosiale samlinger jevnlig. De er også engasjert i å arrangere klubbens utstillinger.

Jannicke Larsen

Region Østland sør

Østland sør er en aktiv region som dekker fylkene Oslo, Viken, Vestfold og Telemark.

I tillegg til jevnlige fellesturer, har også regionen ansvaret for klubbens tilstedeværelse på Dogs4All og under Saint Patricks Day-paraden i Oslo hvert år. Regionen bidrar også aktivt i å arrangere klubbens forskjellige utstillinger.

Marit Båtvik

Region Østland Nord

Region Østland nord dekker Innlandet fylke. Medlemmene i regionen møtes regelmessig til både fellesturer og andre aktiviteter.

Torunn Seland

Styre og kontaktpersoner

Klubben ledes av et styre som velges hvert år på klubbens generalforsamling. Klubben har også andre komiteer og kontaktpersoner for ulik aktivitet

Funksjon Navn Tlf E-post
Leder Bente Lene Christensen 997 20 699

Solveien 24, 16224 Gressvik

Nestleder Per Arne Flatberg 911 688 22

Strangebakken 9B, 5011 Bergen

Sekretær Monica Jensen 468 91 746

Tomterveien 381, 1825 Tomter

Styremedlem Janne Pettersen Kulstad 41501260

Fenesveien 80, 8020 Bodø

Styremedlem Thomas Torgersen 91383066
Varamedlem Nigel Sams 90103808

Hellestølveien 17, 4027 Stavanger

Varamedlem Mette Nilsen 98642518

Ulvehunden

Klubbens medlemsblad heter Ulvehunden, og kommer ut tre ganger i året. Les mer om bladet her.

Kontakt oss

Du kan kontakte oss på epost til eller ved å fylle ut skjemaet under. Vi svarer så fort vi kan.